eureknews.pl

Blog o modzie, urodzie i zdrowiu

Uroda

Jabłko, jako cenny składnik diety

W ostatnich czasach obserwuje się wzrost osób przechodzących na zdrowe odżywianie. Jest to skutek zwiększonej świadomości konsumentów, ale także podążania za modą. Popularne stają się produkty, zachwalane przez influenserów, celebrytów oraz gwiazdy fitness. Najczęściej są one jednak drogie, ponieważ wymagają importu z innych krajów. Przejście na zdrową dietę nie musi jednak wiązać się ze wzrostem wydatków na żywność. Wystarczy racjonalnie podejść do tematu i odszukać produkty, które można spotkać sezonowo w Polsce.

Najprostszym przykładem są jabłka. Ich dostępność jest właściwie przez cały rok, posiadają wiele odmian, a także mają bogaty skład witamin i wartości odżywczych. Ich przygotowanie do spożycia jest bardzo proste, ponieważ zazwyczaj wystarczy umyć je pod bieżącą wodą. Jest jednak wiele możliwości na inne wykorzystanie, na przykład: jako składnik sałatki, obiadu, smoothie. Nadają się także do przetworów takich jak: dżemy, konfitury, kompoty czy musy.
Poniżej przedstawimy jakie cenne składniki znajdują się w naszych rodzimych jabłkach.

Jabłko wartości odżywcze (100g produktu):
kalorie – 52kcal,
białko – 0,26g,
tłuszcz – 0,17g,
węglowodany – 14g,
błonnik – 2,4g.

Witaminy, jakie znajdują się w jabłkach:
C,
E,
K,
z grupy B (kwas foliowy, tiamina, niacyna, ryboflawina),
prowitamina A (betakaroten).

Składniki mineralne, jakie znajdują się w jabłkach:
wapń,
żelazo,
magnez,
sód,
potas,
fosfor,
cynk.

Jedzenie jabłek wpływa bardzo pozytywnie na zdrowie:
wspiera odporność,
usprawnia pracę układu nerwowego,
pozwala zachować młody wygląd skóry,
optymalizuje poziom krzepliwości krwi.

Badania pokazują, że dzięki regularnemu spożywaniu jabłek, w codziennej diecie można realnie poprawić pracę organizmu na różnych płaszczyznach. Jednym z ich najcenniejszych składników są pektyny, czyli rozpuszczalny błonnik, odpowiadający za zmniejszenie ilości przyswajanego cholesterolu. Dodatkowo oczyszczają organizm z niepotrzebnych resztek pokarmowych oraz regulują pracę jelit.

Jabłka dostępne są w Polsce przez cały rok. Każdy sklep spożywczy, market oraz warzywniak ma je w ofercie. Cena nie jest wysoka, a przechowywanie trudne. Ich smak, poziom słodkości i kwaskowości oraz twardość uzależnione są od gatunku, oraz stopniu dojrzałości. Każdy ma możliwość wyboru takiego rodzaju, jaki najbardziej mu odpowiada.

Przed każdą zmianą diety należy jednak przygotować się do tego pod względem merytorycznym. Najlepszym sposobem jest wizyta u dietetyka lub doradcy żywieniowego, który pomoże dostosować indywidualną, optymalną dietę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *