eureknews.pl

Blog o modzie, urodzie i zdrowiu

Pielęgnacja

Co jeść na diecie keto

Co jeść na diecie keto? Oto pokarmy, które możesz jeść na diecie ketogenicznej:
1. Mięso. Nieprzetworzone mięso jest niskowęglowodanowe. Należy pamiętać, że keto to dieta bogatotłuszczowa, nie bogata w białko, więc nie należy jeść dużych ilości mięsa. Przetworzone mięso, takie jak kiełbasy, wędliny i klopsiki, często zawierają dodatek węglowodanów dlatego nie powinny przekraczać 5%.
2. Ryby i owoce morza – wszystkie są dobre, zwłaszcza tłuste ryby, takie jak łosoś. Jeśli istnieją obawy dotyczące rtęci lub innych toksyn, można rozważyć zjedzenie większej ilości mniejszych ryb, takich jak sardynki, makrele i śledzie. Z względu na węglowodany należy unikać panierowania.
3. Jajka – w każdej postaci. Mogą być gotowane lub smażone na maśle. Najlepiej kupować jaja ekologiczne lub z wolnego wybiegu.
4. Tłuszcze – większość kalorii na diecie keto powinna pochodzić z tłuszczu. Dużo tłuszczu pochodzi z naturalnych źródeł, takich jak mięso, ryby, jajka, ale do gotowania należy również dodawać masło lub olej kokosowy. Do sałaty i warzyw można dodawać dużo oliwy z oliwek. Również wskazane są wysokotłuszczowe sosy. Tłuszcz powoduje uczucie sytości i dodaje smaku potrawom. Nie diecie keto tłuszcz jest naszym przyjacielem, można go używać znacznie więcej niż chcemy lub potrzebujemy.
5. Warzywa – o niskiej zawartości węglowodanów. Wybierajmy warzywa rosnące nad ziemią, świeże lub mrożone, zwłaszcza te liściaste i zielone. Najlepsze to kalafior, kapusta, awokado, brokuły i cukinia Warzywa to smaczny sposób na jedzenie dobrego tłuszczu na diecie keto. Smażone na maśle lub polane dużą ilością oliwy. Warzywa bardzo urozmaicają dietę, dodają smaku i koloru. Wiele osób na diecie keto spożywa więcej warzyw niż wcześniej ponieważ warzywa zastępują makaron, ryż, ziemniaki i inne produkty skrobiowe. Można nawet stosować wegetariańską lub wegańską dietę keto.
6. Nabiał zawierający wysoki poziom tłuszczu – masło, tłuste sery, śmietana. Trzeba unikać picia mleka i niskotłuszczowych jogurtów.
7. Orzechy – można je spożywać, ale z umiarem, zachować ostrożność, używając orzechów jako przekąsek, ponieważ bardzo łatwo jest ich zjeść za dużo. Trzeba pamiętać, że orzechy nerkowca zawierają stosunkowo dużo węglowodanów, zamiast tego lepiej wybierać orzechy makadamia lub pekan. Pół filiżanki orzechów dziennie to maksimum.
8. Owoce jagodowe, ale najlepiej z prawdziwą bitą śmietaną – to popularny deser keto.
Podsumowując, podstawą jest jedzenie dobrej jakości pokarmów o niskiej zawartości węglowodanów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *