Get Adobe Flash player

Dzieciaki s znacznie bardziej podatne na reklam, ni si sdzi. Szczeglnie jeli dotyczy ona czego pysznego, w kolorowym opakowaniu ? donosi ?Journal of Pediatrics?. By pocieszy zmartwionych rodzicw, mona doda, e ich opinia, co powinno si znale na talerzu, te nie pozostaje bez wpywu...

  

Bezporedni wpyw reklam na wybory ywieniowe dzieci niepokoi lekarzy oraz wielu rodzicw. Dlatego naukowcy z Texas A&M International University postanowili zbada, czy przedszkolaki czciej sigaj po smakoyki polecane przez rodzicw, czy raczej te, do ktrych zjedzenia namawiaj kolorowe filmiki w telewizji. Kierujcy badaniami doktor Christopher Ferguson przeprowadzi prosty eksperyment z udziaem 75 dzieciakw w wieku od 3 do 5 lat. Wszystkie oglday seri dwch kreskwek, pomidzy ktrymi puszczano reklamy. Poowa ogldaa reklamwk frytek, a poowa plasterkw jabka zanurzanych w sosie.

Po obejrzeniu przygotowanego materiau maluchy wraz z rodzicami zostay zaproszone na poczstunek. Serwowano tam oba polecane produkty, przy czym dzieci mogy zje tylko jeden z nich. Tu rodzice mieli do odegrania pewn rol. Poowa zachcaa pociechy do wyboru zdrowszej opcji, a poowa pozostawaa neutralna.


Okazao si, e dzieci, ktre oglday reklam frytek, bez zachty ze strony rodzicw w 71 proc. przypadkw wybieray frytki, jeli natomiast byy namawiane do wyboru zdrowszej opcji, odsetek ?zych? decyzji spada do 55 proc. Z kolei wrd maluchw ogldajcych reklam jabek tylko 46 proc. przypadkw wybrao frytki, a jeli byy dodatkowo nakierowywane przez mamy, by je zdrowe rzeczy ? tylko w 33 proc. sprzeciwiay si rodzicom.


Mamy wic szans, by powalczy z reklamami. To dobra wiadomo.

Izabela Nowakowska/EurekNews.pl 2011 10 06 e

CZYTAJ TAKE

NAJNOWSZE WIDEO


projekt copy